De Reis naar Macau – het verloop van Belgie naar daar.

Dusss… Wij zijn gisteren aangekomen in hotel Grand Coloane Resort in Macau.  De reis naar Macau heeft met ons gezin van vijf meer dan 24 uur geduurd en dat is voor kleine kinderen best wel pittig, uiteraard.
Vandaag vertel vertel ik over die reis van 24 uur…

De reis naar Macau – de taxi

We werden om 12:15 uur bij ons thuis opgehaald door een luchthaven taxi. We hadden vijf koffers bij, één minder dan dat we eigenlijk mochten meenemen. En iedereen had ook nog een stuk handbagage bij.
Het paste ‘net’ in de taxi! Ik denk dat ik als enige een dutje heb gedaan in de taxi… We waren vertrokken, dus me zorgen maken over iets niet bij hebben of nadenken over dit grote avontuur had geen zin meer! De reis was begonnen!

De KLM lounge

Mijn man heeft ondertussen héél wat airmiles.  Daarom mochten we die extra koffer van 23 kilo meenemen, maar daarom mochten we ook in de KLM lounge binnen. We waren met iets te veel personen, maar dat kon hij betalen met airmiles.  Hij wilde héél graag daar gaan zitten.  Het is er rustig, er zijn mooie zeteltjes en je kan er een hapje eten.  Het was een aangename en rustige start van de reis.
Door die airmiles hadden we ook priority check-in.  Geen rij, maar gewoon voorbij lopen en plaats nemen in het vliegtuig dus.

De vlucht

We zaten met drie op één rij.  De middelste van de kinderen zat aan het raam. Achter die rij hadden we nog twee stoelen aan het gangpad genomen. Heel bewust, zodat, als er iemand uit moest van de kinderen om naar het toilet te gaan of zo, dat ook gewoon kon.  Papa en zoon zaten dus achter de dames.

Kindvriendelijk

De kinderen kregen meteen een welkom pakketje.  In dat van de dames zat een oogmaskertje.  Dat vonden ze geweldig!  De zoon had een ‘crew’ badge.  Nog wat kleurtjes en een kleurplaat en voor de kinderen zat het al helemaal goed!

De duur van de vlucht van de reis naar Macau

De vlucht duurde 10 uur en dat is niet niks!  De kinderen vonden het geweldig dat ze TV mochten/konden kijken terwijl ze aten.  Dat is thuis ‘not done!’.  Ik doe dat soms wel eens een keer als papa op reis is, dan laat ik ze aan de salontafel een boterhammetje eten. Maar dit was echt wel geweldig aan die vlucht!

Op zich hebben de kinderen het goed gedaan.  Ze hebben allemaal geslapen.  De oudste dochter wel héél erg onrustig en ze was op een gegeven moment haar knuffeltje kwijt dat ze van een vriendinnetje had gekregen en dat was dan weer niet zo simpel!
De jongste wilde op een gegeven moment, toen het echt wel slaaptijd was, koste wat het kost terug TV kijken… En toen ze dan door had dat het niet zou lukken, wilde ze weer naar toilet, waar ze eigenlijk net geweest was…
Ik ben diegene die het minst heeft geslapen.  Er was altijd wel iemand die me nodig had.  Toen ik dan eindelijk in slaap dommelde, kwamen de hostessen rond met het ontbijt! Tja…

Hong Kong

In Hong Kong aangekomen, moesten we toch wel twee uur wachten op de volgende turbo jet ferry die ons dan naar Macau zou brengen. Daar heb ik op drie stoelen toch wel zeker een kwartier geslapen!
Op de boot kregen we eten. Daar kregen we de eerste ‘poging tot zoet eten’ van de Chinezen onder onze neus! De jongste nam een hap en tufte het meteen terug uit. Super zoete snot, daar leek het een beetje op! Ik kan het haar dus niet echt kwalijk nemen.  Ons zoontje at héél veel, te veel zo bleek! Want net een half uur voor aankomst gaf hij alles over wat hij had gegeten.  Hij is sowieso al sneller reisziek en op die schommelende boot was er geen ontkomen aan. Zeker door zoveel te eten. We hadden hem een keer of vijf gewaarschuwd… tja!
Ik had een reserve shirt in de handbagage zitten, maar dat had hij al aan omdat hij in het vliegtuig nogal had geknoeid. (Is ook niet simpel, netjes eten op een vliegtuig!) – dus moest hij het vuile shirt terug aan. Dat rook ten minste niet zo vies!

Macau

Eindelijk waren we dan in Macau.  We gingen langs de douane en daar stonden we… de grens over en onze koffers vergeten! Oeps!
Dus ik heb me neergezet met de kinderen en manlief liep terug voor de koffers.  Op de één of andere ingenieuze manier kreeg hij het voor elkaar op die vijf koffers in één keer tot bij ons te rijden.

Het laatste stukje van de reis naar Macau: Shuttlebus

Een half uurtje wachten, na een kapot makende reis was niet niks!  En die hitte hier is echt pfffff – precies of je de hele dag in een subtropisch zwembad rondloopt!
Een busje bracht ons dan tot aan het hotel.
Een vijver met Koi Karpers wachtte ons op in de lobby en er werden ook schildpadden gespot!  Dat was al top voor de kinderen!
Onze kamers waren klaar en er werden een paar kortje dutjes gedaan! Het was namelijk etenstijd en mijn man wilde nog een paar collega’s spreken over de werkdag van de dag erop.

de reis naar Macau

Tevreden over de reis naar Macau

Al bij al was ik erg tevreden over hoe de kinderen het er vanaf hadden gebracht op deze vermoeiende reis! Ik dacht dat het vanaf dat moment allemaal los zou lopen… Maar toen liep het héél erg mis … met deze mooi meid:

to be continued

5 Replies to “De Reis naar Macau – het verloop van Belgie naar daar.”

1. Oh ik had gereageerd maar zie nu dat mijn reactie er niet bij staat :(. Wat een reis, echt ballen heb je hoor! Jullie doen dat gewoon even. Terwijl ik al mijn broek kak bij een autovakantie naar italie met 2 kinderen. Afijn, ik zag dat de volgende blog al online staat, want ben benieuwd naar het vervolg… hoop niks ernstigs.